Page 3 of 9 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 31 to 45 of 126

Thread: THE TURBO BLAZER IS COMPLETE- 56k TAKE A HIKE- PIC

  1. #31
    Zombie Killer 6SpeedBlazer's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Lake St. Louis
    Posts
    6,594
    Originally posted by Superbee
    or start messing with 30 psi fuel pressure.
    holley injectors dont like anything abouve 18-20 but i hear gm units can last quite a bit higher then that

  2. #32
    Registered User
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Pensacola Fl
    Posts
    421
    dude your truck is sweet me and a friend were just talking about doing a turbo on a blazer but you beat me too it. what size wheels are those i was looking at the hot wheels too what will fit

  3. #33
    Banned
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Lyndon, Kansas
    Posts
    7,511
    you got some long exhaust there:bigthumb:


    89' S10 blazer 4wd: 355, 650 dp, rpm intake, comp 282 roller cam, modified vortecs, T56 Six speed, 8.8 ls rear, headers, x-pipe, spintech pro street mufflers, and......AC

    Blazer burnout video - http://www.youtube.com/watch?v=sP7iLypoDI4

  4. #34
    Registered User
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    SW florida
    Posts
    73
    Originally posted by Superbee
    you got some long exhaust there:bigthumb:
    long???? the turbo is where the cat was then it has a 1ft dump....... maybe you mean something different-



    BTW putting a turbo on a vehicle is no joke as i have found out- yall are gonna have to be determined. i will take some detail pictures like oil feed line and some other ish

    http://www.cardomain.com/ride/2237034/4

  5. #35
    Zombie Killer 6SpeedBlazer's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Lake St. Louis
    Posts
    6,594
    Originally posted by 02Vortech
    long???? the turbo is where the cat was then it has a 1ft dump....... maybe you mean something different-



    BTW putting a turbo on a vehicle is no joke as i have found out- yall are gonna have to be determined. i will take some detail pictures like oil feed line and some other ish
    its called sarcams

    :rolleyes:

    now i know why i quit reading your threads on s10 forum

  6. #36
    Registered User 91blazins10's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Pittsburgh,PA
    Posts
    337
    you dyno it yet?

  7. #37
    Registered User
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    SW florida
    Posts
    73
    Originally posted by 02Vortech
    long???? the turbo is where the cat was then it has a 1ft dump....... maybe you mean something different-



    BTW putting a turbo on a vehicle is no joke as i have found out- yall are gonna have to be determined. i will take some detail pictures like oil feed line and some other ish
    was i rude? i was asking- because alot of people still think its way back even with the pictures- but w/e- sorry if i was rude- i just thought he meant it was a long ways back there.

    http://www.cardomain.com/ride/2237034/4

  8. #38
    Zombie Killer 6SpeedBlazer's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Lake St. Louis
    Posts
    6,594
    Originally posted by 02Vortech
    was i rude? i was asking- because alot of people still think its way back even with the pictures- but w/e- sorry if i was rude- i just thought he meant it was a long ways back there.
    i see you still havent figured out the quote feature either.

    when you want to quote some one click on the quote button at the BOTTOM of their post.

  9. #39
    Senior Member bigjsp's Avatar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Columbus, OH
    Posts
    12,665
    Originally posted by 02Vortech
    BTW putting a turbo on a vehicle is no joke as i have found out- yall are gonna have to be determined. i will take some detail pictures like oil feed line and some other ish
    complexity is all relative.

    How did the 8 PSI dyno run go?

  10. #40
    Registered User
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    SW florida
    Posts
    73
    Originally posted by tippmann243
    i see you still havent figured out the quote feature either.

    when you want to quote some one click on the quote button at the BOTTOM of their post.
    and you still havent adressed- was i rude? no i wasnt so i dunno wtf your deal was/is- but get over it

    http://www.cardomain.com/ride/2237034/4

  11. #41
    Registered User
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    SW florida
    Posts
    73
    GOT DYNO'D @ 8psi :D
    Most runs where @ the 245whp mark and i had to @ 255whp- @ 8psi-10.5:1 a/f ratio

    255.5 whp @ 10.5:1 a/f ratio
    327 Ft.lbs @

    MODIFCATIONS OTHER THEN THE TURBO AND TURBO TUNE-
    msd coil-
    NGK TR6 plugs-
    March underdrive pullies-

    thats it----

    its a dynodynamics dyno- he said that it dyno's 5% lower then a dynojet so hopefully next time i dyno which will be on a dynojet i will make around 270whp @ 340ft.bls- but thats later- im definatly happy with the results-
    it lights up the tires from a 20punch- thing is i have to hold it in gear for the 1/2 shift- because it dumps to much fuel through the shit and it boggs like a mother- so when i hold it and let it stop spining it hits the 2nd gear shift spins another 10ft and is off like a rocket- its hard to launch definatly-


    dyno/burnout video and pictures will be up in about an hour

    http://www.cardomain.com/ride/2237034/4

  12. #42
    Senior Member bigjsp's Avatar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Columbus, OH
    Posts
    12,665
    is this with the factory cam and springs?

  13. #43
    Registered User
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    SW florida
    Posts
    73
    everything else is stock EVERYTHING

    http://www.cardomain.com/ride/2237034/4

  14. #44
    Registered User
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    SW florida
    Posts
    73



    http://www.cardomain.com/ride/2237034/4

  15. #45
    Registered User
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    SW florida
    Posts
    73

    http://www.cardomain.com/ride/2237034/4

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •